Założyłeś sklep internetowy, lecz pomimo Twoich starań ruch na stronie nadal jest niewielki? A może prowadzisz już swój sklep online, lecz odwiedza go zbyt mało klientów? Obecnie popularność branży e-commerce jest ogromna, przez co pozyskiwanie ruchu na stronie może nie być rzeczą łatwą. Sprawdź jednak, jak możesz spróbować zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym za pomocą kilku sposobów!

Pozycjonowanie strony internetowej

Jednym z pomysłów, który może pomóc zwiększyć ruch, jest odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego. Wpłynie to na wyższą pozycję strony w wyszukiwarce Google. Jak dobrze pozycjonować stronę internetową? Jeśli nie chcesz wprowadzać dużych zmian w witrynie, zacznij tworzyć unikalne opisy kategorii oraz opisy produktów. Dobierając do nich odpowiednie słowa kluczowe, Twój sklep ma szanse pojawiać się wysoko w wyszukiwarce. Warto w tym celu stosować na przykład rzadziej wyszukiwane dłuższe frazy. Nie jest to jednak jedyna rzecz, która wpływa na wysoką pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Dobrze też zadbać o szybkie ładowanie strony oraz o to, aby była ona dostosowana do urządzeń mobilnych. Świetnie sprawdzi się linkowanie innych podstron (jak na przykład strony kategorii przy stronach z produktem), co dodatkowo wpłynie również na łatwiejszą nawigację na stronie.

Content marketing sposobem na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym

Czymś, co wpływa skutecznie na zwiększenie ruchu na stronie sklepu internetowego, jest content marketing. Jak wprowadzić go na swojej witrynie? Wystarczy, że w swoim sklepie internetowym założysz bloga, na którym będziesz regularnie publikować, gdyż tylko wtedy blog będzie skutecznym narzędziem zwiększającym ruch. Używając odpowiednich słów kluczowych, podobnie jak w przypadku opisów kategorii czy produktów, masz szansę podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Na blogu warto zamieszczać przykładowo poradniki związane z tematyką Twojego sklepu i linkować produkty, które masz w swojej ofercie. Możesz także publikować na nim różne rankingi oferowanego przez Ciebie asortymentu.

Jak skutecznie reklamować się w sieci?

Kampanie reklamowe w internecie nadal są jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Jednak jakie są najlepsze sposoby promocji w sieci, które pomogą zwiększyć ruch w sklepie?

Przede wszystkim warto zacząć od darmowych sposobów reklamy za pomocą mediów społecznościowych. Warto zakładać profile na portalach, które cieszą się zainteresowaniem wśród grupy odbiorców Twojego sklepu, ale także na takich, które pozwolą Ci zdobyć nowych potencjalnych klientów. Dobrym sposobem jest także wykupienie płatnej kampanii reklamowej, którą często oferują media społecznościowe. Używaj w nich ciekawych sloganów, dzięki którym zyskasz szansę wyróżnienia się w swojej branży. Mówiąc o mediach społecznościowych, warto także zainteresować się promowaniem produktów przez influencerów, którzy mogą mieć duży wpływ na decyzję zakupową Twoich potencjalnych klientów. Ruch w sklepie internetowym może też zwiększyć wysyłanie newslettera. W jaki sposób wpływa on na sprzedaż? Przede wszystkim poprzez informowanie o nowych produktach bądź promocjach w Twoim sklepie. Jednym z zabiegów często stosowanych przez sklepy internetowe jest zachęcenie do kupna poprzez oferowanie rabatów po zapisaniu się do newslettera. Klient często decyduje się w ten sposób na zakup produktu właśnie w Twoim sklepie. Dodatkowym plusem newslettera jest możliwość dotarcia do klientów, którzy kiedyś zrobili zakupy w Twoim sklepie i zapisali się do niego – po to, aby zachęcić ich do kolejnej wizyty.

Sposoby na ratowanie porzuconych koszyków

Jednym z wyzwań, z którymi mierzą się sklepy internetowe, jest tzw. problem porzuconego koszyka. Potencjalni klienci często wchodzą na stronę, aby przejrzeć oferowany przez Ciebie asortyment, dodają coś do koszyka, ale z różnych powodów rezygnują z zakupów. Warto zadbać jednak o to, aby kupujący zdecydował się na finalizację transakcji w Twoim sklepie internetowym, co nie pozostanie bez wpływu na zwiększenie sprzedaży. W jaki sposób to zrobić? Istnieje kilka sposobów.

Jednym z nich, często stosowanym przez sprzedawców, jest łatwy proces zakupowy. Potencjalny klient często rezygnuje z zakupu, kiedy widzi, że musi założyć konto na stronie. Umożliwienie zakupów bez potrzeby rejestracji może skutecznie przyczynić się do zwiększenia sprzedaży internetowej. Kolejnym z powodów, dla których potencjalni klienci mogą zrezygnować z zakupów na Twojej stronie, są zbyt wąskie możliwości zapłaty za kupione produkty. Warto wybierać te najbardziej popularne i umożliwić klientom jak najwięcej opcji – tak, aby każdy mógł zapłacić za zakupy w dogodny dla siebie sposób. Często potencjalni kupujący zostawiają „porzucone koszyki” ze względu na oferowane przez Ciebie zbyt mało rozbudowane sposoby dostawy. Klienci robiący zakupy online powinni móc dopasować metodę dostarczenia paczki do rytmu swojego życia. Warto skorzystać między innymi z możliwości firmy InPost, która oferuję wygodną dostawę do Paczkomatów, z których to maszyn zamawiający mogą odebrać paczkę, kiedy tylko chcą. Staraj się też oferować promocje osobom zwlekającym z zakupem, oferując im na przykład działający przez określony czas rabat lub darmową dostawę. Jeśli chcesz zwiększyć obroty sklepu internetowego, zadbaj też o dobre opinie w internecie. Wielu potencjalnych klientów zwraca na nie dużą uwagę. Postaraj się o to, aby jak najwięcej kupujących było zadowolonych z zakupów w Twoim sklepie. Możesz to zrobić, zapewniając na przykład wysoką jakość obsługi klienta, bądź przyciągnąć szybką dostawą, która pozwoli na zwiększenie pozytywnych opinii.

Jeśli chcesz generować ruch, który będzie wysoki, warto spróbować wyżej wymienionych sposobów. Są one skuteczne zarówno w przypadku małych sklepów internetowych, które dopiero co rozpoczynają swoją działalność, jak też w dużych sklepach, w których ruch na stronie się zmniejszył. Pamiętaj jednak o tym, aby na bieżąco kontrolować to, w jaki sposób Twoje działania wpływają na ruch w sklepie internetowym – i staraj się wyciągać z tego wnioski.