Czy zdarzyło się, że ekspedientka zaproponowała Ci dołączenie do programu lojalnościowego wybranej marki? Może na co dzień korzystasz z promocji dedykowanych tylko Tobie i sprawdzasz ofertę sprzedażową sklepu przed innymi konsumentami? Te i inne funkcjonalności oferuje karta stałego klienta, czyli program lojalnościowy powstały z myślą o zadowolonych konsumentach i większych zyskach sprzedawców. Sprawdź, czy warto używać kart rabatowych, na czym polega członkostwo w usłudze i poznaj zalety dołączenia do programu lojalnościowego!

Czym jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to prowadzone przez firmę działania marketingowe, których głównym celem jest pozyskanie na stałe klientów oraz wypracowanie wysoko cenionej renomy marki. Dobrze poprowadzona strategia może być kluczowym elementem zwiększenia zysków w biznesie oraz poszerzenia zasięgu działalności. Ideą utworzenia sprzedaży opierającej się o programy lojalnościowe jest zachęcenie klientów do zakupu — przede wszystkim poprzez korzyści. Czy przy dokonywaniu decyzji zakupowej zwracasz uwagę na atrakcyjność cenową produktów, promocje, a może koszty przesyłki i to na ich podstawie wybierasz produkty? Uczestnictwo w programie lojalnościowym zapewni Ci zniżki, gratisy oraz inne udogodnienia związane z zakupem. Zdecydujesz się kupić u tej marki? Pewnie tak! I to właśnie z myślą o takich osobach jak Ty przedsiębiorstwa postanowiły wprowadzić kartę stałego klienta, która zapewni im wzrost sprzedaży i sprawi, że ich oferta stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna.

Jakie sklepy mają karty stałego klienta? Długoletnia obecność programów lojalnościowych na rynku przyczyniła się do tego, że coraz więcej firm zaczyna wprowadzać korzyści dla zaufanych konsumentów, by utrzymać swoją pozycję w branży. Zależy to od usług, jakie oferują. Najchętniej takie możliwości proponują sklepy odzieżowe, z elektroniką, ale również spożywcze. Można spotkać się z kartami rabatowymi w restauracjach lub kawiarniach, choć w niektórych przypadkach ma to małe uzasadnienie. Karty lojalnościowe sprawdzą się najbardziej w tych miejscach, w których klienci stale się wymieniają. Jeśli kupisz artykuł u producenta, u którego dotychczas nie robiłeś zakupów, karta rabatowa może spowodować, że odwiedzisz ten brand ponownie. Takie miejsca często odświeżają asortyment, oferując nowe produkty. W restauracjach menu nie zmienia się często, dlatego program lojalnościowy to niewielka szansa na pozyskanie klientów i większe zarobki. Jeśli komuś przypadnie do gustu kuchnia, z pewnością wróci zjeść ponownie, natomiast żadne rabaty nie zachęcą do ponownej wizyty osoby, której nie przekonał smak.

Karta stałego klienta może przyjmować różne formy. Najbardziej popularna z nich to imienny model wzorujący się na kartach płatniczych, na którym widnieje kod kreskowy — numer identyfikujący konsumenta. Przy każdych zakupach klient musi pokazać taką kartę sprzedawcy w sklepie, a on odczyta z niej dane przy użyciu terminala. W momencie zakupu nowego artykułu, karta stałego klienta zasilana jest przez punkty umożliwiające korzystanie z promocji. Częste używanie, zagubienia i długie poszukiwanie w portfelu karty przyczyniły się do wymyślenia nowego sposobu potwierdzania członkostwa w klubie stałych klientów. Klienci coraz chętniej korzystają z aplikacji w telefonie. Taka metoda zakupów pozwala w szybki sposób zeskanować kod QR lub aktywować zniżkę, a także przejrzeć ofertę. Cały proces odbywa się automatycznie!

Zalety karty stałego klienta

Jakie korzyści oferuje klientom dobry program lojalnościowy? Karta stałego klienta to doskonałe rozwiązanie dla osób, które mają swój ulubiony sklep i chętnie wybierają coś spośród dostępnego w nim asortymentu. Częste robienie zakupów wpływa na wyższy stan punktów na koncie lub wysokość rabatu na kolejne zakupy w zależności od tego, na jakim systemie opiera się karta zniżkowa. Konsument często może łączyć promocje, dzięki czemu produkt przeceniony finalnie jest jeszcze tańszy! Niektóre sklepy pozwalają wymieniać zebrane punkty na gotówkę, natomiast inne umożliwiają płacić punktami za nowe rzeczy. Pamiętaj o tym, że program lojalnościowy to sposób na przyciągnięcie Twojej uwagi, jednak nikt nie powiedział, że musisz wyjść na tym niekorzystnie. Wiele brandów oferuje stałym klientom dostęp do artykułów premium lub w przypadku sklepów internetowych — umożliwia zakup produktu przed premierą w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo w branży e-commerce z kartą stałego klienta możesz otrzymać darmową dostawę lub zwrot. Zastanawiasz się, w czym pomaga program lojalnościowy właścicielom sklepów? Główną zaletą zaoferowania karty stałego klienta jest zbudowanie pozytywnej relacji i utrzymanie kontaktu z nabywcą. Przy wypełnianiu formalności, które upoważniają do aktywowania usługi, klient musi podać dane personalne oraz adres E-mail. Na skrzynkę mailową trafiają oferty sprzedażowe lub newsletter, jeśli przystąpienie do programu było jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich otrzymywanie. Takie działanie zwiększa szansę na zdobycie Twojego zainteresowania i tym samym udane zakupy! Sprzedaż to wzrost zysków i zadowolony klient, który poleci sklep znajomym, powiększając grono potencjalnych klientów.

Karta stałego klienta — jak zrobić?

Konsument może zostać stałym klientem podczas wizyty w punkcie stacjonarnym. Nie obowiązują żadne zasady rekrutacji, a jedyne, co musisz zrobić, to znaleźć ekspedienta. Zapytaj o karty lojalnościowe, a jeśli sklep ma taki program, dowiedz się, jakie możliwości oferuje członkostwo. Aby aktywować usługę, wystarczy, że podasz swoje dane, a sprzedawca umieści je w bazie systemu wśród pozostałych klientów i po chwili otrzymasz swój dokument upoważniający do tańszych zakupów. Karta stałego klienta może być założona również z poziomu strony internetowej. Przed przystąpieniem do działania sprawdź, czy w ofercie jest program lojalnościowy, a następnie załóż konto użytkownika. W kolejnym kroku odnajdź sekcję przeznaczoną stworzeniu karty rabatowej. Przeważnie kryje się ona pod słowami „Chcę zostać stałym klientem” lub „Dołącz do grona stałych klientów”. Podczas tworzenia profilu użytkownika poproszono Cię już o wypełnienie formularza danych kontaktowych, dlatego teraz jedyne, co musisz zrobić, to potwierdzić chęć uczestnictwa. To wszystko! Teraz w zależności od polityki sklepu, możesz korzystać z karty wirtualnie, zainstalować aplikację, jeśli sklep taką oferuje, lub poczekać na dostarczenie pocztą, kurierem lub za pośrednictwem Paczkomatów fizycznej wersji karty stałego klienta, która odmieni Twoje następne zakupy.