Prowadzisz swój sklep w internecie, ale efekty nie prezentują się zadowalająco? Twoje pomysły na sprzedawane produkty, a także liczne kampanie reklamowe nie wykazują skuteczności? Sprawdź, jakie mogą być powody tego, że Twój e-sklep ma niewielu klientów oraz dowiedz się, jak pozyskać klientów w sklepie internetowym!

Nieskuteczny marketing

Jednym z powodów, dla których w Twoim sklepie internetowym brakuje klientów, może być stosowanie nieskutecznego marketingu. Nie zawsze drogie kampanie reklamowe, które mogą zauważalnie naruszyć Twój budżet, okazują się dobrym pomysłem. Powód? Może zdarzyć się tak, że ich odbiorcami będzie całkowicie inna grupa docelowa niż ta, do której kierujesz swój asortyment. Zdarza się tak na przykład wtedy, gdy nie dostosujesz odpowiednio sposobów reklamy. Jednym nabywcom bardziej spodoba się reklama w social mediach lub kampania z udziałem influencerów, a wobec innych większą skuteczność wykaże reklama w wyszukiwarce Google. Kolejnym aspektem nieudanych kampanii reklamowych jest prezentowanie produktów o stosunkowo małej dostępności. Potencjalny klient po zobaczeniu reklamy może odwiedzić stronę w celu złożenia zamówienia, lecz jeśli produkt nie będzie dostępny, nabywca skutecznie zniechęci się do zrobienia zakupów w Twojej witrynie.

Reklamy często są kosztowne. Jak zachęcić klienta do kupna produktu, kiedy nie masz na to odpowiedniego budżetu? Skorzystaj z metod, które nie kosztują wiele, a mogą okazać się zdecydowanie bardziej skuteczne od kampanii reklamowych. Należą do nich między innymi spersonalizowany newsletter dla stałych klientów, a także odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.

Brak wersji dla urządzeń mobilnych

Ze względu na wygodę zakupów online coraz więcej klientów decyduje się na robienie ich przy pomocy smartfonów czy tabletów. Z tego też powodu warto zadbać o to, aby strona sklepu była intuicyjna dla każdego użytkownika. Jeżeli witryna na urządzeniu mobilnym będzie się długo ładować (lub też będzie nieczytelna), bez wątpienia zniechęci to klienta do zrobienia zakupów w Twoim sklepie internetowym. Warto postawić na responsywną stronę internetową, która sama dopasuje się do urządzenia, z którego korzysta klient. Dzięki temu zdecydowanie ułatwisz nawigację oraz zwiększysz szansę na wybranie właśnie Twojego towaru. Co więcej, jeśli sklep będzie miał wersję mobilną, to zyska znacznie wyższą pozycję w wyszukiwarce. Powód? Google lepiej pozycjonuje te strony, które są dostosowane do ekranów smartfonów.

Wysoka konkurencja w e-commerce

Branża e-commerce należy do tych, które rozwijają się bardzo szybko. Codziennie powstaje mnóstwo sklepów online, przez co wskaźnik konkurencji pozostaje wysoki. Z tego też powodu trudno może być Ci wybić się z pomysłem. Co zrobić, aby Twój sklep przebił się na tle konkurencyjnych placówek? Jeśli decydujesz się na biznes online, musisz przede wszystkim starać się wyróżnić w branży e-commerce. Na przykład: niech produkty, które oferujesz, będą wysokiej jakości. Bądź także sprzedawcą, który wie, co sprzedaje. Jak to zrobić? Wypróbuj stworzenie dobrej jakości bloga wokół tematyki Twojego sklepu. Może to sprawić, że użytkownik dzięki temu będzie kupować chętniej właśnie u Ciebie. Staraj się też wyprzedzać innych sprzedawców, stosując innowacyjne rozwiązania. Należą do nich na przykład odroczone metody płatności, które powoli zyskują na popularności wśród kupujących online.

Niebezpieczeństwo zakupów robionych w sieci

Rzeczą, która również może mieć wpływ na małą liczbę klientów w Twoim e-sklepie, jest brak odpowiednich zabezpieczeń. Wielu kupujących online wybierając sklepy internetowe, chce mieć pewność, że zarówno dane do wysyłki, jak i płatności będą odpowiednio chronione. Gdy chcesz wzbudzić zaufanie użytkowników do Twojej witryny, warto zabezpieczyć ją, wykorzystując w tym celu certyfikat SSL. Czym on jest? To nic innego jak certyfikat zapewniający bezpieczeństwo zakupów online. Dzięki niemu dane kupujących są odpowiednio szyfrowane. W ten sposób Twoja placówka zyskuje większą wiarygodność w oczach klienta. Klient chętniej zwróci uwagę na sklep, który zaoferuje mu bezpieczne płatności za zakupy zrobione przy pomocy internetu. Najlepiej wykorzystać metody, które są stosowane u innych sprzedawców i cieszą się popularnością. Podobnie w przypadku dostawy: korzystaj ze sprawdzonych firm kurierskich, które są często wybierane w innych sklepach, bądź po które kupujący sięgają najczęściej.

Negatywne opinie w internecie – czyli niezadowoleni klienci sklepów internetowych

Wielu użytkowników przed zrobieniem zakupów sprawdza, jak inni oceniają Twój sklep w internecie. Zwracają oni uwagę zarówno na dobre, jak i złe oceny. Negatywne opinie także mają duży wpływ na liczbę klientów. Czym są one spowodowane? Często dotyczą one niezadowolenia konsumentów z oferowanych przez Ciebie produktów, które np. znacząco odbiegają od tych przedstawionych na stronie bądź są po prostu niskiej jakości. Zdarza się też jednak, że powodem negatywnych komentarzy jest słaby kontakt ze sprzedawcą czy też zbyt długi czas dostawy, który znacząco odbiega od podanego na stronie. Jeśli jednak chcesz uniknąć złych opinii związanych z produktami, staraj się zaprezentować je klientom najlepiej, jak to możliwe. Dzięki temu użytkownik zyska dokładną wiedzę na temat tego, co sprzedajesz – a Ty unikniesz negatywnych ocen. Jeśli natomiast opinie dotyczą głównie tematu Twojego kontaktu z klientem, to postaraj się go polepszyć, zapewniając wiele możliwości szybkiej komunikacji. Dodatkowo spróbuj też odpowiadać klientom tak szybko, jak to możliwe, w miarę możliwości rozwiązując ich problemy. Dzięki temu kupujący będzie wiedział, że sprzedawca jest osobą, która zawsze pomoże w razie problemów dotyczących produktów, dostawy czy płatności.

Jeśli chcesz zacząć własny biznes online i uruchomić sklep internetowy, warto najpierw dokładnie się do tego przygotować. Pomoże Ci to uniknąć problemów związanych z brakiem klientów. Staraj się stworzyć miejsce przyjazne dla użytkowników, które wzbudzi zaufanie potencjalnego kupującego, a także wyróżni się wśród konkurencji.