W momencie, w którym obecnie znajduje się branża e-commerce, stworzenie dobrego sklepu internetowego może okazać się trudnym zadaniem. Swoich sił w tym rodzaju biznesu online próbuje wiele osób, ale tylko nielicznym udaje się stworzyć dobrze prosperujący sklep internetowy. Jest jednak kilka elementów, które sprawiają, że to właśnie Twoja placówka może wyróżnić się w internecie. Dowiedz się, co powinien mieć skuteczny sklep internetowy, aby zwracał na siebie uwagę i przynosił zyski!

Zadbaj o odpowiedni wygląd strony, czyli dobre pierwsze wrażenie

Podczas tworzenia sklepu internetowego należy zadbać o odpowiedni wygląd strony. Powód? Po wejściu do Twojego sklepu online jest to pierwsza rzecz, na którą potencjalny klient zwróci uwagę. Z tego powodu szata wizualna powinna zachęcać nabywcę do tego, aby pozostał w sklepie na dłużej. Warto zadbać również o to, by witryna była dla użytkownika przede wszystkim czytelna. W ten sposób bez problemu będzie mógł znaleźć to, czego szuka. Podczas tworzenia layoutu należy zastanowić się, do kogo skierujesz swoją ofertę. Pozwoli Ci to między innymi stworzyć estetyczne logo, a także dopasować kolorystykę do grupy docelowej Twojej witryny. Świetnie sprawdzi się także umieszczanie przydatnych dla klientów informacji u góry strony. Warto zawrzeć tam również odnośniki do zakładki kontaktowej, koszyka, a także możliwość szybkiego wyszukiwania produktów. Postaraj się przygotować oryginalny wygląd witryny, który pozwoli Ci wyróżnić się w branży e-commerce, a zarazem pozostanie intuicyjny dla użytkowników.

Responsywny sklep internetowy – czym on jest i dlaczego warto go stworzyć?

Osoby korzystające ze sklepów internetowych coraz częściej kupują produkty nie tylko z pomocą komputerów i laptopów. Z powodu wygody coraz częściej sięga się także po smartfony oraz inne urządzenia mobilne – na przykład tablety. Jest to aspekt, który warto wziąć pod uwagę, tworząc witrynę sklepu online. Bardzo ważną rzeczą jest, by była dopasowana do każdego typu sprzętu. Warto skorzystać z kilku rozwiązań. Najpopularniejszym z nich jest tzw. responsywny sklep internetowy. Na czym polega tworzenie tego typu strony?

E-sklep z responsywną witryną będzie dopasowywać się automatycznie do każdego urządzenia. Dzięki temu nie musisz martwić się między innymi o wymiary zdjęć przedstawiających Twój asortyment. Możliwości responsywnej strony sprawią, że wszyscy kupujący będą mogli zrobić zakupy w komfortowy sposób – witryna będzie tak samo czytelna i funkcjonalna dla każdego z nich.

Odpowiednia prezentacja produktów – dlaczego jest ważna?

Elementem, który pomaga odnieść sukces w branży e-commerce, jest wprowadzanie produktów do sklepu internetowego w odpowiedni sposób. Klienci robiący zakupy przez internet zazwyczaj nie widzą kupowanego artykułu wcześniej, dlatego tak ważne jest przygotowanie odpowiednich zdjęć produktów. Warto zadbać o fotografie dobrej jakości, które pozwolą na atrakcyjne przedstawienie oferty, jaką posiada Twój sklep online. Zwróć uwagę, jak prezentowane są te same produkty u innych sprzedawców – i postaraj się wyróżnić. Istotne jest też to, jak przedstawisz klientowi produkt za pomocą słów. W sklepie online powinno umieszczać się rzetelne opisy produktów. Mają one duży wpływ na decyzje zakupowe potencjalnego klienta. Staraj się zawrzeć w nich zalety oraz funkcjonalności produktu, które mogą okazać się przydatne dla ich przyszłego użytkownika.

Zapewnij klientom bezpieczeństwo zakupów online

Podczas prowadzenia sklepu w internecie nie można pomijać kluczowej kwestii, jaką jest zapewnienie kupującym bezpiecznych zakupów. W jaki sposób to zrobić? Przede wszystkim postaraj się o odpowiednie certyfikaty – dzięki nim potencjalny klient po wejściu na stronę sklepu od razu będzie wiedział, że Twoja witryna posiada odpowiednie zabezpieczenia, a proces przekazywania danych i środków jest bezpieczny. Warto także zapewnić kilka opcji płatności za zakupy zrobione na Twojej stronie. Sklepy online powinny oferować bezpieczne transakcje płatnicze dla swoich klientów: należy więc korzystać z usług sprawdzonych operatorów płatności internetowych.

Jak prowadzić sklep internetowy? – czyli profesjonalna obsługa klienta

Aby odnieść sukces w branży e-commerce, ważna jest dbałość o odpowiednią komunikację na linii sprzedawca-klient. W handlu internetowym powinna ona stać na tym samym poziomie, co w przypadku sklepów stacjonarnych. Gdy prowadzisz e-sklep, staraj się być pomocnym dla swoich klientów. Przykładowo na stronie produktu poinformuj, że w razie pytań co do oferty nabywcy mogą się z Tobą skontaktować i dopytać o szczegóły. Pomagaj także w rozwiązywaniu problemów klientów, na przykład w zakresie dostaw czy płatności. Sklepy internetowe, które dbają o swoich kupujących, są zdecydowanie częściej wybierane, a dodatkowo cieszą się pozytywnymi opiniami na temat swoich usług. Jeśli chcesz pokazać, że jesteś jednym z rzetelnych sprzedawców, umieść na stronie głównej kilka pozytywnych komentarzy od klientów. Niech odwiedzający Twoją witrynę goście mają pewność, że jesteś dobrym sprzedawcą, który oferuje im nie tylko sam produkt, ale i pomoc w wyborze. Uczyń łatwiejszym także zwracanie zakupionych produktów. Możesz np. dołączać do zamówień etykiety do nadania przesyłki zwrotnej bądź też (gdy nie masz takiej możliwości) zamieścić na stronie informacje o tym, jak można zrobić zwrot przez internet samodzielnie.

Na co jeszcze musisz zwrócić uwagę, chcąc otworzyć dobry sklep internetowy?

Jeśli chcesz stworzyć dobry sklep online, to oprócz wymienionych wyżej elementów (jak np. layout strony, prezentacja produktu czy obsługa klienta) warto zwrócić uwagę jeszcze na kilka innych rzeczy. Postaraj się także o odpowiednie pozycjonowanie strony. Im wyższa pozycja sklepów w wyszukiwarce, tym większa szansa, że klienci je zauważą. Dodatkowo warto zadbać o odpowiednią reklamę. W tym celu świetnie sprawdzą się profile w social mediach, których możesz użyć nie tylko do promocji sklepu, ale także do budowania relacji z konsumentami – na przykład poprzez odpowiadanie na ich komentarze. Tak prowadzony sklep klienci na pewno docenią. Warto również zainteresować się tematyką newslettera, z którego pomocą również możesz nie tylko reklamować swoją stronę internetową, ale także informować stałych klientów o nowych produktach i promocjach. Pamiętaj jednak, że w dobrym sklepie internetowym oprócz wymienionych wyżej elementów liczy się też oryginalny pomysł. Sklepy, które prowadzone są z pomysłem, mają dużą szansę na wybicie się w sieci.