Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to zadanie, które spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Choć nie ma jednej niezawodnej metody, jest kilka sposobów, które warto wdrożyć niezależnie od Twojej branży e-commerce. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, skup się na trzech kluczowych obszarach: relacji z klientem, prezentacji produktów na stronie oraz promocji oferty w wynikach wyszukiwania. Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego, przyciągając nowych klientów? Sprawdź!

Content marketing – poznaj moc wartościowych treści

Content marketing to strategia oparta o dostarczanie wartościowych treści, czyli takich, które są atrakcyjne zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki internetowej. Algorytmy Google’a skupiają się na prezentowaniu użytkownikowi treści wysokiej jakości, możliwie najlepiej dopasowanych do zapytania stawianego w wyszukiwarce. Content odgrywa w e-commerce kluczową rolę i przyczynia się do zwiększenia sprzedaży produktów. Klienci kupujący online nie mają możliwości przymierzenia artykułu czy dotknięcia go, przez co przy wyborze zmuszeni są kierować się jedynie zdjęciami lub zamieszczonymi pod nimi treściami. Opisy produktów powinny więc być wyczerpujące, tak aby użytkownik znalazł w nich odpowiedzi na nurtujące go pytania. Większość sklepów internetowych cierpi na deficyt treści, a dostępne na stronach opisy produktów najczęściej są lakoniczne i nierzadko przyczyniają się do rezygnacji z zakupu. Należy pamiętać, że dobrze prowadzony content marketing to jeden ze sposobów na zwiększenie sprzedaży poprzez zachęcenie potencjalnych klientów do sfinalizowania transakcji, ale też na dobrą widoczność sklepu i jego oferty w wyszukiwarce internetowej. Warto, a nawet trzeba, inwestować w wartościowe treści. Poza kartą produktu warto zastanowić się też nad rozbudową treści w formie bloga z poradami dla użytkowników. Takie rozwiązania doskonale wpływają na wzrost ruchu na Twojej stronie. Co więcej, publikacje w zewnętrznych serwisach budują sieci wartościowych linków i mają bezpośrednie przełożenie na wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google

Siła pozycjonowania (SEO) jest znana wielu przedsiębiorcom działającym w Internecie. Dobra widoczność asortymentu dla pożądanych fraz w organicznych wynikach wyszukiwania to być albo nie być dla internetowego biznesu. Obecność witryny w wyszukiwarkach – zwłaszcza w pierwszej dziesiątce – jest dziś podstawą, zarówno jeśli chodzi o samą widoczność marki, jak i pozyskiwanie ruchu na stronę internetową.

Wymierne efekty można osiągnąć tylko za sprawą dobrze zaplanowanej strategii SEO. Walka z gigantami branży o mocno konkurencyjne frazy może nie przynieść spodziewanych rezultatów. Pierwszym krokiem w planowaniu powinno być zatem dokładne przeanalizowanie własnych możliwości i potrzeb oraz porównanie ich z działaniami konkurencji. W wyznaczeniu kierunku optymalizacji z pewnością pomoże przyjrzenie się popularnym produktom, ale także tym, których sprzedaż jest niższa od pozostałych. Frazy, dla których sklep internetowy chciałby pozyskać widoczność, powinny być wyszukiwane przez użytkowników z przyjętej grupy docelowej. Muszą też być dobrze dopasowane do oferty produktowej oraz charakteryzować się niską konkurencyjnością. Kolejnym istotnym krokiem jest budowanie sieci wartościowych linków prowadzących do witryny, które przełożą się na wzrost jej atrakcyjności w ocenie Google’a. Pozycjonowanie sklepu jest ściśle związane z content marketingiem – sprzężenie tych działań może skutecznie zwiększyć sprzedaż online i sprawić, że potencjalni klienci chętniej dokonają zakupów w Twoim sklepie.

Jak zwiększyć sprzedaż przez Internet? Postaw na automatyzację w Twojej witrynie!

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż internetową z pomocą marketing automation? Automatyzacja jest jednym z działań marketingowych, a jej popularność systematycznie wzrasta. Pełnię swojego potencjału może okazać właśnie w branży sprzedaży internetowej. Odpowiada bowiem na jedną z kluczowych potrzeb właściciela sklepu internetowego – pomaga zbudować relację z klientami. Warto wiedzieć, że pozyskanie nowego konsumenta jest droższe od zachęcenia do dokonania ponownych zakupów obecnego. Poprawa i budowanie relacji z klientami jest jednym z najszybszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Jednak to, co wydaje się proste w przypadku małego sklepu i nielicznej grupy odbiorców, wraz z rozwojem biznesu i powiększeniem bazy klientów staje się o wiele bardziej skomplikowane. Marketing automation to więc idealny sposób na budowanie dobrych relacji z dużą grupą odbiorców. Jej celem jest maksymalne usprawnienie i przyśpieszenie powtarzalnych działań marketingowych, takich jak np. rozsyłanie e-maili, gromadzenie danych o użytkownikach, klasyfikacja odbiorców na podstawie zebranych danych czy dostosowanie działań do zachowania konkretnych klientów. Jakie są sposoby na zwiększenie sprzedaży z pomocą automatyzacji w sklepie internetowym? Aby wizyta na Twojej stronie zakończyła się dokonaniem zakupu, możesz skorzystać z tych metod:

  1. Odzyskaj porzucony koszyk zakupowy! Wiele sklepów internetowych w ogóle nie podejmuje próby kontaktu z klientem, który porzucił swój koszyk. Tymczasem mogłoby skłonić to użytkownika do dokonania zakupów. Najczęstszym działaniem w zakresie marketing automation jest wysyłanie e-maila krótko po opuszczeniu strony przez kupującego. Taka wiadomość powinna prezentować produkty, jakie oglądał użytkownik, a dodatkowo zawierać też rekomendacje artykułów podobnych do tych, którymi był zainteresowany. Niestety częstym powodem porzucania koszyków jest wysoki koszt dostawy lub zbyt wysoka cena. Dlatego samo przypomnienie może nie wystarczyć. Skuteczniejszą wiadomością, która może zwiększyć sprzedaż w sklepie, jest zaoferowanie realnej wartości dla odbiorcy takiej jak np. propozycja darmowej dostawy lub kody rabatowe. Im więcej metod dostawy w Twoim sklepie internetowym, tym lepiej. Umożliwienie klientom zamówienia na przykład kwiatów, artykułów spożywczych czy kosmetyków, a następnie odbioru paczek w Lodówkomatach, to doskonały krok zachęcający do zakupów.
  2. Wiadomości zachęcające do ponownego odwiedzenia sklepu. Klient, który był już na stronie Twojego sklepu, kupił tam produkt i jest z niego zadowolony, będzie bardziej skłonny do Ciebie wrócić i po raz kolejny dokonać zakupu. Łatwiej jest zachęcić użytkownika do powtórnej transakcji, niż zabiegać o nowego. Dlatego też rozsyłanie wiadomości e-mail, w których zapytasz klientów o opinię dotyczącą zakupionych artykułów, zaprosisz do programu lojalnościowego lub zaproponujesz rabaty na kolejne zakupy, może sprawić, że chętniej dokonają zakupu ponownie.
  3. Segmentacja bazy odbiorców to ważny element e-mail marketingu. Dzięki temu możesz przygotować treści wartościowe dla swoich odbiorców. Im lepiej dopasowana wiadomość, tym lepsze wskaźniki otwarć, kliknięć i konwersji. Automatyzacja pozwala przypisać danego klienta do konkretnego segmentu na podstawie zachowania użytkowników na stronie sklepu oraz klikanych przez nich linków. Są to potrzebne informacje, ponieważ pokazują, czym interesuje się użytkownik, jakie artykuły czyta, które produkty ogląda itd. – dzięki temu dopasujesz swoją ofertę do preferencji użytkownika i umożliwisz sobie zwiększenie sprzedaży w sklepie.

Automatyzacja pozwala firmom docierać do użytkowników szybko i skutecznie, bez angażowania dodatkowej siły roboczej. Przy pomocy spersonalizowanych komunikatów możesz zyskać lojalność klientów. Wymienione sposoby to tylko część metod, które można wdrożyć, aby skutecznie wpłynąć na zwiększoną sprzedaż w sklepie internetowym. Warto poznać proces zakupowy i potrzeby, jakie mógłby mieć potencjalny klient Twojego sklepu. Skuteczną taktyką na zwiększanie sprzedaży oraz budowanie zaufania jest zamieszczanie na stronie opinii klientów. Warto również pamiętać o publikacjach w mediach społecznościowych, które dziś znacząco wpływają na sprzedaż w sklepie internetowym. Są doskonałym sposobem na przekazywanie informacji o obniżce cen na wybrane produkty czy przypominanie o darmowej dostawie. Czasami dobrym rozwiązaniem jest uruchomienie infolinii, która ułatwi odwiedzającym kontakt z Twoim sklepem. Nie wszyscy zaangażowani konsumenci są zawsze zdecydowani na dokonanie zakupu, ale Ty możesz pomóc im w podjęciu tej decyzji!