Kody rabatowe są świetną opcją, aby w szybki oraz skuteczny sposób wypromować swój sklep internetowy. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim publikowanie kodów za pomocą kanałów, które docierają do jak największej liczby użytkowników w Internecie. Będąc właścicielem sklepu, najlepiej znaleźć w sieci kilka miejsc najchętniej odwiedzanych przez Twoją grupę docelową. Gdzie zatem zacząć publikować kupony promocyjne, aby przynosiło to jak największy zysk?
Co to jest kod rabatowy?
Kod rabatowy, lub inaczej kupon rabatowy, to specjalny benefit oferowany przez sklepy internetowe na konkretny czas trwania danej promocji. Kupony były popularne już dużo wcześniej, zanim ludzie zaczęli używać ich w sklepach internetowych. Można je było znaleźć w gazetach, aby następnie wyciąć i wykorzystać w sklepie. Aktualnie te czynności przeniosły się do handlu internetowego i funkcjonują głównie pod nazwą kodów rabatowych. Ich rodzajów jest kilka i mogą dotyczyć dosłownie każdego możliwego asortymentu znajdującego się w sklepie. Z informacji na temat kuponu powinno być również wiadomo, w jakich dniach obowiązuje, oraz, czy łączy się z innymi kodami rabatowymi. Oto kilka najpopularniejszych typów kodów rabatowych:
- Kod kwotowy – obniża on koszt zamówienia o konkretną wartość, np. 10zł taniej. Najczęściej występuje tutaj konkretny próg zakupowy, czyli klient może kupić towar w niższej cenie dopiero, kiedy jego zamówienie osiągnie konkretną wartość minimalną. Jest to bardzo popularna opcja w sklepach internetowych.
- Kod procentowy – stosowany zdecydowanie najczęściej, jest to nic innego jak rabat np. 10%, który klient może wykorzystać na dany produkt lub na cały koszyk.
- Darmowa dostawa – po wpisaniu tego kodu nie są naliczane koszty za przesyłkę. Sklepy stosunkowo często korzystają z takiej opcji, ponieważ zazwyczaj zachęca ona użytkowników do kupienia większej ilości produktów.
Skoro wiesz już, czym są kody rabatowe, najwyższa pora wyjaśnić, dlaczego są tak popularne wśród sklepów internetowych i dlaczego jako ich właściciel powinieneś zacząć udostępniać je swoim klientom. Jak zachęcić klienta do skorzystania z oferty Twojego sklepu? Najlepiej zrobić to właśnie za pomocą proponowania mu kodów rabatowych. Takie rozwiązanie jest wśród klientów niezwykle popularne, ponieważ raczej każdy z nich chce zyskać szansę na tańsze zakupy w Internecie lub darmową dostawę. Z tego powodu, jeżeli co jakiś czas zaoferujesz swoim klientom możliwość wykorzystania kodu rabatowego na wybrane produkty, na pewno zwiększysz swoje szanse na większy zysk. Potencjalni użytkownicy mogą częściej wracać do Twojego sklepu oraz rozpowszechniać informacje na jego temat wśród swoich znajomych. Aby jednak informacja o Twojej ofercie w ogóle dotarła do klienta, musisz publikować kody rabatowe poprzez odpowiednie kanały.
Gdzie najlepiej umieszczać informacje o kodach rabatowych?
Istnieje kilka kanałów, które najlepiej sprawdzą się w przypadku publikowania informacji na temat dostępnych kodów rabatowych. Wśród nich wyróżniamy: social media (Facebook, Instagram, Tik-Tok, Youtube), zaprzyjaźnione sklepy internetowe, blogi, aplikacje mobilne oraz serwisy zajmujące się bezpośrednio gromadzeniem i udostępnianiem kodów rabatowych. Najpopularniejszą opcją z wyżej wymienionych są właśnie portale społecznościowe. Większość użytkowników korzystających z zakupów w Internecie używa social mediów, toteż najlepiej do nich dotrzeć za pomocą właśnie konkretnego portalu społecznościowego. Ważne jest również, abyś dokładnie poznał swoją grupę docelową i wiedział, z jakich stron oraz aplikacji społecznościowych najchętniej korzystają. Przykładowo, jeżeli Twoje produkty są kierowane do osób w wieku 25-4o, lepiej będzie promować zniżki przez Facebooka czy Instagrama niż poprzez Tik-Toka. Bardzo korzystnym oraz popularnym sposobem udostępniania kodów rabatowych jest współpraca z influencerami lub bezpośrednio z wydawcami czy twórcami produktu. Influencerzy mają zazwyczaj dość spore zasięgi, poprzez które są w stanie dotrzeć do większej liczby osób. Zainteresowanie odbiorcy może zwiększyć również fakt, że konkretny towar jest reklamowany przez znaną osobę, a ponadto można go nabyć w promocyjnej cenie. Nawiązywanie współpracy bezpośrednio z wydawcami zwiększa natomiast zaufanie klientów. Chętniej skorzystają oni ze zniżek oferowanych bezpośrednio przez twórcę produktu. Jest to korzyść zarówno dla nich, jak i dla sprzedawców. Wydawca zarabia na sprzedaży promocyjnych produktów, a Twój sklep zarabia na zwiększonej sprzedaży. Ten sposób udostępniania kodów rabatowych można połączyć z promocją poprzez blogi, które także są jednym z kanałów, jakie możesz wykorzystać do promowania sklepu poprzez kupony.
Promocja rabatów oraz zniżek może się też odbywać bezpośrednio w aplikacji mobilnej lub sklepie internetowym Twojej firmy. Jeżeli użytkownik ma tam założone konto, możesz wysyłać mu powiadomienia lub maile na temat pojawiających się promocji lub nowej oferty. Jeżeli nie, możesz go do tego zachęcić oferując mu kod rabatowy! Przykładowo, w momencie finalizowania zakupów, może pojawić się informacja, że jeżeli użytkownik założy konto na Twojej stronie internetowej lub pobierze aplikację mobilną, otrzyma możliwość 10 procentowej zniżki na zakupy. Aby dać swoim konsumentom możliwość dokonywania zakupów w niższych cenach, sprzedawcy bardzo często udostępniają swoje kupony na specjalnych serwisach rabatowych. Sprawdza się to szczególnie wśród starszej grupy docelowej, ponieważ oni właśnie tam najczęściej poszukują kodów rabatowych. Działają one poprzez tzw. linki afiliacyjne, po sprawdzeniu kodów, klient kilka w link przenoszący na stronę sklepu i dzięki temu gwarantuje wydawcy (czyli serwisowi) prowizję od zakupu.
Kupony rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu w Internecie. Kupony wycinane z gazet bardzo szybko przeniosły się do świata online, stanowiąc żelazną część promocji w sklepach internetowych. Dają korzyści zarówno właścicielom sklepów, jak i ich użytkownikom. Kody rabatowe to świetny sposób na korzystną współpracę na linii sprzedawca–wydawca–klient, w tym układzie każdy coś zyskuje, sprzedawca zwiększa sprzedaż produktów, wydawca otrzymuje prowizje, a klient oszczędza pieniądze. Jeżeli jeszcze nie zacząłeś korzystać z tej opcji, mamy nadzieję, że nasz artykuł skutecznie Cię do niej przekonał. Liczymy także, że wiesz już, jakie kanały są odpowiednie, aby promować kupony rabatowe do sklepów internetowych.
Komentarze wyłączone