E-commerce to doskonały sposób na zarobek, jednak aby sprzedaż w Internecie przyniosła optymalny zysk, warto wyróżnić się na tle konkurencji. Sposobem na przyciągnięcie potencjalnego klienta jest uatrakcyjnienie oferty na stronie sklepu oraz prowadzenie skutecznej reklamy. Jakie działania usprawnią proces zakupowy i zachęcą do złożenia zamówienia? Postaw na atrakcyjną prezentację produktów, szczegółowe opisy i wiarygodność na rynku, a w Twoim sklepie nie braknie klientów.

Karta produktu w sklepie internetowym

Najważniejszym aspektem sprzedaży internetowej jest zdobycie zainteresowania potencjalnych klientów. Jeśli chcesz uatrakcyjnić swoją ofertę i zachęcić do dokonania zakupu, zadbaj o wizualną odsłonę sklepu internetowego. Zainteresowany asortymentem klient w pierwszej kolejności koncentruje swoją uwagę na zamieszczonych zdjęciach i ogólnej prezentacji produktów. W celu zwiększenia sprzedaży i wyróżnienia się w branży postaw na autorskie fotografie przedstawiające rzeczywisty stan sprzedawanego asortymentu. Takie zdjęcie powinno zostać wykonane profesjonalnym sprzętem w dobrych warunkach oświetlenia. Potencjalny klient zwraca uwagę na zastosowanie produktu, dlatego warto taką sesję wykonać z uwzględnieniem właściwości towaru podczas codziennego użytkowania. Jeśli tylko masz taką możliwość – nie korzystaj z grafik od producenta, ponieważ zmniejsza to Twoje szanse na odróżnienie się od innych sklepów internetowych na rynku. Ciekawą alternatywą dla tradycyjnych zdjęć są fotografie 360°. Ukazują one produkty przestrzennie, z każdej perspektywy. Klienci odwiedzający stronę mogą sami nimi manewrować i oglądać te szczegóły, które ich najbardziej interesują. Możesz również umieścić w karcie produktu filmy prezentujące towar.

Kolejnym elementem, który ma wpływ na zwiększenie sprzedaży online, jest opis produktu w sklepie internetowym. To pole pozwala poinformować klienta o funkcjonalności artykułu. Powinny znaleźć się w nim główne cechy towaru, zastosowanie oraz korzyści, które otrzyma klient, jeśli zdecyduje się kupić produkt w Twoim sklepie internetowym. Opis powinien być poprawny językowo i stylistycznie. Pamiętaj również o jego atrakcyjnym przedstawieniu graficznym – większą uwagę klienta przyciągniesz poprzez krótkie paragrafy niż długie i wyczerpujące bloki tekstu. Stosuj poprawne nazwy produktów. Powinny być w nich zawarte: typ produktu, marka oraz model. W niektórych przypadkach w tym miejscu należy wyróżnić dodatkowo kolor lub rozmiar, jeśli w ofercie dostępne są modele w innych wariantach. Skup się na przedstawieniu konkretów, ponieważ pozwolą one odwiedzającym na pełne wyobrażenie o sprzedawanym produkcie. Kluczowe cechy zawrzyj w postaci listy punktowanej, która skupi wzrok użytkownika. Opisy asortymentu mogą pomóc klientowi w uzyskaniu odpowiedzi na nurtujące go pytania. W tej sekcji możesz wspomnieć o procesie produkcji, jakości lub działalności marki. Nie kopiuj tego, co o danym artykule napisał producent, i wybierz oryginalność. Jeśli masz problem z tworzeniem treści, możesz powierzyć stworzenie opisów na stronę internetową agencji copywriterskiej, która specjalizuje się w pisaniu sprzedażowych treści.

Jak zachęcić klienta do zakupu?

Sklep internetowy, który posiada większą ilość produktów na stronie, ma szansę zdobyć więcej klientów oraz osiągnąć wyższe zyski ze sprzedaży. Urozmaicona oferta skutecznie wzbudza zainteresowanie użytkowników, więc istnieje większe prawdopodobieństwo, że podczas zakupów konsument zdecyduje się dodać do koszyka kolejne artykuły. Pokierowanie klientem na stronie i odpowiednia nawigacja służą łatwiejszemu podejmowaniu decyzji zakupowych i realizacji transakcji. Zadbaj, by na stronie w wyraźnym miejscu pojawił się przycisk „Dodaj produkt do koszyka” oraz przedstaw zasady korzystania ze sklepu, które potwierdzą Twoją tożsamość sprzedawcy. Zbudowanie zaufania między właścicielem a potencjalnym nabywcą jest niezwykle ważne, ponieważ zachęca do zakupów i stawia Twój sklep w pozytywnym świetle na tle dużej konkurencji. Wiele osób polega na ocenie użytkowników, którzy zdecydowali się zrobić tam zakupy przed nimi. Opinie klientów to skuteczne narzędzie sprzedaży, dlatego możesz wprowadzić taką sekcję na swojej stronie internetowej – pomoże to ukazać Cię jako rzetelnego sprzedawcę. Uzyskanie pozytywnych komentarzy zależy od wielu czynników, dlatego za najwyższy priorytet powinno się przyjąć profesjonalną obsługę. Zapewnij potencjalnym klientom szeroki wybór sposobów dostawy zakupionego towaru, nie pomijając Paczkomatów, ponieważ korzysta z nich obecnie wielu użytkowników. Szybkie metody płatności to kolejny element, który zachęci do złożenia ofert kupna.

Znaczna część społeczeństwa korzystająca z e-commerce przegląda ofertę sklepu na urządzeniach mobilnych, dlatego to w Twoim interesie leży zadbanie o czytelność i atrakcyjność witryny również w tej wersji. Strona internetowa, poza prawidłowym wyświetlaniem zawartości, powinna być też przejrzysta. Zadbaj o odpowiednie przydzielenie produktów do kategorii, ułatwi to użytkownikom nawigację po Twoim sklepie. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie wyszukiwarki produktów, która pozwoli znaleźć artykuł w szybki sposób. Nie możesz zapomnieć też o działaniach marketingowych, ponieważ to one pomogą zwiększyć potencjał oferowanych produktów i zdobyć stałych klientów! Na atrakcyjność oferty sprzedażowej w Internecie duży wpływ mają prowadzone akcje promocyjne. Czasowe obniżki cen wybranych artykułów lub dni darmowej dostawy korzystnie działają na zwiększenie realizacji zamówień i przyczyniają się do utworzenia grona stałych klientów. Możesz postawić również na promocje łączone – klient, kupując artykuł z oferty sklepu, otrzyma drugi w niższej cenie lub rabat na następne zakupy. Ciekawą opcją jest łączenie produktów w zestawy, co podbije ich łączną wartość. Dodając bonusy do zakupu, tworzysz okazję, dzięki której konsument za jednym razem kupi wszystkie potrzebne artykuły, a Ty zarobisz więcej poprzez jednoczesną sprzedaż kilku produktów.

Nie zapomnij o strategiach, które pozwolą Ci utrzymać kontakt z nabywcą. Stali klienci pomagają zwiększyć renomę Twojej firmy na rynku. Pomyśl o wprowadzeniu programów lojalnościowych, dzięki którym poczują się wyróżnieni i będą mogli otrzymywać profity z zakupów w Twoim sklepie online. Jednym z elementów programu lojalnościowego jest np. karta stałego klienta. Członkowie programu mogą zbierać punkty za zakupy zrobione na Twojej stronie internetowej i wykorzystywać je później w celu obniżki cen nowych produktów. W niektórych sklepach możesz spotkać się także z programem poleceń. Zapisanie się do takiego projektu warunkuje rabaty zarówno dla tych osób, które z polecenia zrobią pierwsze zakupy w sklepie internetowym, jak i dla osób promujących działalność brandu. Wybierz działania najbardziej opłacalne dla Twojego biznesu. Obserwuj ten proces aż odnajdziesz własną ścieżkę zakupową prowadzącą do zwiększenia sprzedaży!