Aplikacje mobilne wciąż zyskują na popularności. Zalet związanych z korzystaniem z nich jest bardzo wiele – jedne służą rozrywce, inne aplikacje ułatwiają codzienne funkcjonowanie i usprawniają wykonywanie różnych czynności – przypominają nam o piciu wody lub mówią, ile kroków brakuje nam do osiągnięcia codziennej normy. Aplikacja od InPost zadowoli wszystkich fanów zakupów online. Sprawdź, dlaczego warto zainstalować mobilną aplikację InPost Mobile w swoim smartfonie!

Jak działa aplikacja InPost Mobile?

InPost Mobile to aplikacja do odbioru paczek z Paczkomatu, której właścicielem jest firma InPost będąca liderem branży w oferowaniu nowoczesnych usług logistycznych. To właśnie InPost jako pierwsza firma w Polsce, stworzyła sieć automatów paczkowych, czyli samoobsługowych punktów nadania i odbioru przesyłek, czynnych 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Ta innowacyjna technologia zrewolucjonizowała rynek, umożliwiając użytkownikom odbiór paczek taniej, wygodniej i z korzyścią dla środowiska. O sukcesie Paczkomatów zdecydowała również szybkość dostaw, ponieważ aż 98% przesyłek dostarczanych jest do automatów paczkowych już następnego dnia po nadaniu.

Aplikacja InPost Mobile daje swoim użytkownikom szereg możliwości. Dzięki niej korzystanie z Paczkomatów jest jeszcze szybsze i wygodniejsze. InPost Mobile usprawnia proces odbierania, nadawania i zarządzania przesyłkami przy pomocy smartfona. Oryginalną wersję aplikacji InPost można pobrać za darmo ze sklepu App Store, Google Play oraz Huawei AppGallery. Jakie funkcjonalności kryje w sobie aplikacja InPost Mobile i dlaczego wartą ją zainstalować?

  1. Zdalne otwieranie skrytek – dzięki tej funkcji możesz odebrać swoje przesyłki jeszcze szybciej! Zdarzyło Ci się czekać w kolejce przed Paczkomatem? Aplikacja od InPost skutecznie rozwiązuje ten problem. Nie musisz już dłużej czekać – co więcej, nie musisz nawet zbliżać się do ekranu Paczkomatu InPost. Wystarczy, że gdy znajdziesz się w pobliżu wskazanego automatu paczkowego, a w aplikacji mobilnej wybierzesz opcję „Otwórz skrytkę zdalnie” drzwiczki automatycznie otworzą się, uwalniając Twoją przesyłkę. Proste prawda?
  2. Nadawanie paczek bez etykiety – dzięki mobilnej aplikacji InPost Mobile to możliwe! Drukowanie etykiet jest szczególnie uciążliwe dla tych, którzy nie posiadają w domu drukarki. Na szczęście InPost rozwiązał ten problem i za pomocą aplikacji, w trybie całodobowym możesz nadać swoje przesyłki bez etykiety, skanując wygenerowany kod QR lub wprowadzając na ekranie automatu paczkowego kod nadania. Gdy umieścisz swoją przesyłkę w dowolnym Paczkomacie, w niedługim czasie zostanie ona odebrana przez kuriera i wyruszy w drogę.
  3. Wszystko w jednym miejscu – klienci korzystający z aplikacji mają łatwy dostęp do wszystkich informacji dotyczących paczek na ekranie startowym InPost Mobile. Dodatkowo w szczegółach przesyłki widoczna jest każda zmiana statusu paczki.
  4. Przypomnienia o odbiorze paczki – gdy znajdziesz się w pobliżu Paczkomatu InPost, w którym umieszczona jest Twoja paczka, aplikacja automatycznie przypomni Ci o jej odbiorze. Aby korzystać z tej funkcji, wystarczy włączyć powiadomienia w swoim urządzeniu mobilnym i określić zasięg radaru w ustawieniach.
  5. Śledzenie paczek najbliższych – z pomocą aplikacji InPost możesz śledzić zarówno swoje paczki, jak i paczki należące do Twoich bliskich – wystarczy, że podadzą Ci swój numer przesyłki.
  6. Łatwa identyfikacja paczek – każdej zamówionej przesyłce można nadać dowolną nazwę, dzięki czemu jeszcze łatwiej odszukać daną paczkę.
  7. Oszczędność czasu na rejestracji – aplikacja nie wymaga rejestracji przesyłek samodzielnie, ponieważ lista Twoich przesyłek aktualizowana jest automatycznie.
  8. Zdalny odbiór z Multiskrytki – jest to funkcjonalność, która pozwala odebrać wiele przesyłek z jednej skrytki. Przesyłki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. To wygodny sposób, aby odebrać wszystkie paczki za jednym zamachem.
  9. Mapa Paczkomatów i PaczkoPunktów – w aplikacji użytkownicy mają dostęp do mapy wskazującej wszystkie Paczkomaty i PaczkoPunkty InPost (punkty odbioru) w Twojej okolicy. Po włączeniu geolokalizacji szybko dowiesz się, gdzie znajduje się najbliższy automat paczkowy InPost.
  10. Nieustanny rozwój i nowe funkcjonalności – InPost wciąż rozwija swoją aplikację. Duży wpływ na nowe funkcje mają sami użytkownicy zgłaszający swoje potrzeby i oczekiwania. InPost nie stoi w miejscu i regularnie udoskonala swoje usługi, aby korzystanie z aplikacji było jeszcze łatwiejsze, a zarządzanie przesyłkami możliwie najbardziej intuicyjne.

Nadawanie i odbieranie paczki z Paczkomatu – aplikacja InPost Mobile

InPost stawia na ciągły rozwój – co to oznacza? Wraz z rosnącą popularnością automatów paczkowych zwiększają ich ilość, aby urządzenia były jak najbardziej dostępne, nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach i wsiach. InPost stara się sprostać nawet największym oczekiwaniom, dlatego zadbał o prosty i intuicyjny interfejs w swojej aplikacji InPost Mobile. Jest to niezwykle istotne, aby aplikacja mogła być używana przez szerokie grono odbiorców. Wszystkie informacje, niezbędne do odbioru użytkownik ma teraz w jednym miejscu. Z pozycji aplikacji InPost Mobile można dziś nie tylko odebrać i nadać paczkę, ale wykonać szereg innych czynności. Funkcjonalnością, która zasługuje jednak na szczególną uwagę, jest możliwość nadawania przesyłek w aplikacji bez konieczności drukowania etykiety. Jak to zrobić?

  1. Aby nadać swoje paczki w Paczkomacie z pomocą aplikacji InPost, wystarczy w panelu głównym odszukać środkową ikonę ze strzałką – Nadaj. Wówczas należy zaznaczyć formę wysyłki i uzupełnić niezbędne dane dla odbiorcy i nadawcy (numer telefonu wypełni się sam).
  2. Kolejnym krokiem jest opłacenie wysyłki. Gdy uzupełnisz wszystkie wymagane informacje dotyczące paczki, zostaniesz przekierowany do wygodnych metod płatności. Po sfinalizowaniu transakcji w aplikacji pojawi się 9-cyfrowy kod nadania oraz kod QR.
  3. Proces nadawania paczki z aplikacją kończy się w momencie, w którym udasz się do najbliższego Paczkomatu lub PaczkoPunktu InPost. Wówczas na ekranie maszyny odnajdź opcję „Mam kod nadania lub kod zwrotu” i użyj 9-cyfrowego kodu nadania, lub kodu QR. Gotowe! Kurier odbierze Twoją przesyłkę, a Ty będziesz mógł śledzić jej drogę z aplikacją.

Wiesz już jak w trzech prostych krokach nadać paczki z aplikacją InPost. W tym miejscu warto również wspomnieć, jak odebrać swoje zamówienia korzystając z oferowanych przez aplikację usług. Jest to równie intuicyjne i proste!

  1. Kurier InPost dostarczy Twoje przesyłki do wskazanego przez Ciebie automatu paczkowego, a Ty otrzymasz powiadomienie w aplikacji. W wolnej chwili udaj się do niego – pamiętaj, na odbiór paczki masz aż 48 godzin!
  2. Gdy znajdziesz się już w pobliżu Paczkomatu InPost, w aplikacji wybierz opcję „Otwórz skrytkę zdalnie”. Drzwiczki skrytki otworzą się automatycznie, uwalniając Twoją paczkę.
  3. Nie musisz niczego potwierdzać na ekranie maszyny, nie zapomnij jednak zamknąć za sobą drzwiczek!