Czy istnieje najlepsza aplikacja do śledzenia przesyłek? Jedno jest pewne – istnieje taka, która znacznie usprawnia zarządzanie przesyłką. Za pomocą aplikacji InPost Mobile można nie tylko w łatwy sposób sprawdzić status paczki, ale też śledzić ją, odebrać bezdotykowo z Paczkomatu czy przekierować na inny adres. Funkcji aplikacji jest wiele i są one wciąż rozwijane, tak aby zniwelować jakiekolwiek niedogodności i błędy. Każda aktualizacja usuwa usterki poprzednich wersji i dodaje nowe opcje, takie jak np. możliwość zwrotu. Wcześniej zwrot produktów możliwy był tylko za pomocą strony internetowej i specjalnego formularza, a dzięki dodaniu zakładki „zwracam” w kilka chwil można uzupełnić dane i zwrócić paczkę do nadawcy.

Jak sprawdzić status paczki?

Zarządzenie przesyłką może należeć do niełatwych zadań, jednak każdego roku firmy kurierskie odnajdują rozwiązania znacznie ułatwiające sprawdzenie statusu paczki i ewentualne przekierowanie jej na inny adres. Przyglądając się temu, jak sprawdzić status paczki można zauważyć, że jest kilka możliwości śledzenia przesyłek – za pomocą strony internetowej i właśnie aplikacji. Jeśli odbiorca zainteresowany jest tą drugą opcją, musi wiedzieć, że po zarejestrowaniu paczki przez sprzedawcę w aplikacji powinna się ona pojawić w aplikacji w zakładce „odbieram”.

Statusów paczki może być kilka. Wyróżnia się takie jak:

  • Nadana: przesyłka została umieszczona w Paczkomacie nadawczym i niedługo zostanie odebrana przez kuriera, który umożliwi jej dalszą drogę do docelowego urządzenia. Kurierzy InPost zwykle odbierają paczki dwa razy dziennie – rano i wieczorem.
  • W drodze: przesyłka została odebrana i jej droga do docelowego Paczkomatu się rozpoczęła. Ten status może utrzymywać się przez kilka godzin, dopóki paczka nie zostanie umieszczona w sortowni lub oddziale.
  • Przyjęta w sortowni: trafiają tam paczki, które mają do przebycia dłuższą trasę. Po selekcji w sortowni zostaje wydana w dalszą drogę.
  • Przyjęta w oddziale: paczka została umieszczona w oddziale odpowiedzialnym za dalszą wysyłkę.
  • Wydana do doręczenia: kurier jeszcze tego samego dnia doręczy przesyłkę do docelowego Paczkomatu. Warto pamiętać, że kurier dowiezie przesyłkę do urządzenia dopiero po dostarczeniu reszty paczek.
  • Gotowa do odbioru: za pomocą aplikacji do śledzenia przesyłek lub kodu odbioru i kodu QR można odebrać paczkę z Paczkomatu. Dzięki aplikacji InPost można otworzyć skrytkę bez potrzeby dotykania ekranu maszyny – wszystko odbywa się przez smartfon. Opcja ta została wprowadzona w przeciągu ostatnich dwóch lat w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom rozwiązań InPost.

Śledzenie przesyłek – InPost Mobile

InPost Mobile jest aplikacją, która umożliwia wysyłającym nadanie paczki, a kupującym m.in. śledzenie przesyłek. Aplikacja działa bez zarzutu, warto jednak pamiętać o regularnym jej aktualizowaniu. W razie problemów dobrze rozwinięty dział obsługi klienta gotowy jest pomóc z pojawiającymi się problemami. Aby za pomocą aplikacji InPost Mobile sprawdzić etap, na którym jest paczka, należy uruchomić aplikację i wejść w zakładkę „Odbieram”. Numer pakunku powinien się tam znaleźć automatycznie, jednak jeśli go nie ma, można go dodać ręcznie. Jak to zrobić? Wystarczy skopiować numer przesyłki wysłany przez sprzedawcę i wkleić do przeznaczonego na to pola. Następnie wystarczy nazwać paczkę i czekać na aktualizacje informacji o jej etapach.

Paczkomaty – gdzie jest paczka?

Paczkomaty od wielu lat podbijają rynek logistyczny dzięki poprawie jakości całego doświadczenia związanego z odbieraniem produktów. Nie jest sekretem to, że ich sukces zawdzięczać można świetnemu połączeniu funkcjonalności i wygody z odpowiednim przystosowaniem interfejsu do potrzeb klientów.

Możliwość odbierania paczek każdego dnia tygodnia o wybranej przez siebie porze jest wielkim udogodnieniem, a dodatkowo Paczkomaty InPost minimalizują produkcję śladu węglowego, będąc ekologicznym przykładem dla wielu innych rozwiązań kurierskich. Ilość maszyn umieszczonych na terenie całej Polski pozwala wielu osobom na korzystanie z łatwego odbioru paczek, nawet w miejscach, do których kurierzy mają utrudniony dojazd.

Jak nadać przesyłkę przez aplikację InPost Mobile?

Nadawanie przesyłek nie zawsze było łatwe. Wypełnianie długich formularzy, odnalezienie drukarki do wydrukowania etykiety oraz najlepszego sposobu na przyklejenie jej – te utrudnienia stawały na drodze wielu osobom chcącym wysłać paczkę. Wprowadzona przez InPost możliwość nadawania paczki przez aplikację za pomocą kilku kliknięć usprawniła cały system wysyłania przesyłek. Za pomocą aplikacji można nadać paczkę, która nie wymaga drukowania etykiety, a od adresata potrzeba tylko kilku informacji: imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail i adresu Paczkomatu.

Aby nadać paczkę, należy uruchomić aplikację InPost i wejść w zakładkę „Nadaję”. Po kliknięciu ikony plusa w prawym dolnym rogu zostaniemy przekierowani na stronę, na której wybierzemy gabaryt przesyłki, którą wysyłamy i czy ma zostać dostarczona do Paczkomatu, czy domu adresata. Po dokonaniu wyboru przechodzimy do wypełnienia informacji o osobie, do której kierowane są produkty. Potrzebne dane to imię i nazwisko, numer telefonu, adres mailowy i Paczkomatu, do którego paczka ma zostać dostarczona. Po wypełnieniu tej sekcji wystarczy kliknąć „Dalej”, co skutkuje przekierowaniem do płatności i informacji o nadawcy. Dostępne płatności to BLIK, Apple Pay, Szybki Przelew, Dotpay i za pomocą karty płatniczej. Po opłaceniu zamówienia pojawi się kod QR i sześciocyfrowy numer, który można umieścić na paczce. Następnie wystarczy spakować paczkę i udać się do Paczkomatu. Kodu otrzymanego w aplikacji nie trzeba umieszczać na paczce – można go wpisać przed włożeniem przesyłki do urządzenia lub zeskanować kod QR.